Backup & Restore SMS pada Android Anda

 

Kami tahu mesej anda amat berharga, tetapi apabila proses ‘rooting’ atau pertukaran ‘firmware’ semua mesej anda musnah. Kini tidak lagi dengan bantuan aplikasi SMS Back & Restore”  daripada Ritesh Sahu. Aplikaso ini bukan sahaja dapat backup SMS kamu, malah ia juga dapat restore semua mesej-mesej dalam android kesayangan anda.

>  Pertama sekali kamu perlu muat turun aplikasi SMS Backup & Restore daripada Google Play. Sesudah selesai dengan pemasangannya, kamu harus buka aplikasi tersebut.

>  Klik pada butang “Backup” dan semua mesej dalam android kesayangan anda akan di backup secara automatik seperti dalam gambarajah di atas
>  Okay..sekarang katakan, katakan kau nak restore balik mesej yang telah kau backup tadi. Mudah saya, apa perlu kau buat. buka balik aplikasi tadi dan klik pada butang “restore” dan pilih fail backup seperti gambarajah dibawah.
> Apa yg menarik dengan aplikasi ini, kamu juga boleh jadual kan aktiviti backup
>  Jadi ini adalah cara terbaik untuk backup & restore semua sms yg terkadung di android kamu. Jadi selepas ini, kamu tidak perlu risau lagi untuk kehilangan sms sewaktu proses naiktaraf atau root. apa yang perlu kamu buat ialah ikut sahaja langkah diatas

0 comments:

Post a Comment